پیشنهاد خرید کاخ پاسال توسط شهرداری

ارسال کننده خبر محمود نعیمی

پیشنهاد خرید کاخ پاسال توسط شهرداری

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران پیشنهاد داد شهرداری تهران کاخ پاسال را تملک کند تا مانع از تخریب آن شود. او همچنین با اشاره به اینکه کاشت درخت در تهران باید متناسب با اقلیم و شرایط جغرافیایی این شهر باشد گفت: شهرداری چگونگی کاشت طرح 10 میلیون درخت در تهران را اعلام کند.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه شهری – محمد حقانی با تاکید بر اینکه پیش از این هم در تذکری به شهردرای تهران خواسته بود با حفظ حقوق مالکانه از تخریب کاخ پاسال جلوگیری شود، اضافه کرد: در این بنا هنر ایرانی مستتر است و می‌توان از آن به عنوان قطب گردشگری استفاده کرد اما متاسفانه می‌خواهند این ساختمان را به برج 8 طبقه تجاری تبدیل کنند. بنابراین از شهرداری درخواست دارم این ملک را خریداری و به مردم تهران هدیه کند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه گفت: به تازگی مصاحبه‌ای از معاون خدمات شهری شهردار تهران خواندم که در آن اعلام کرده بود قرار است به تعداد جمعیت تهرانی‌ها 10 میلیون درخت کاشته شود. این کار بسیار خوب و قابل تقدیر است اما اگر کمربند سبز فضای تهران و اهدای درخت به خانه‌ها و اماکن را مدنظر قرار دهیم بیشتر از 2 میلیون و 500 هزار درخت نمی‌توان کاشت یا توزیع کرد.

به گفته این عضو شورا تا پایان سال که زمان مناسبی برای کاشت درخت است 2 ماه بیشتر فرصت باقی نمانده اما اینکه شهرداری بازهم می‌تواند 10 میلیون درخت بکارد قابل تقدیر است اما باید بداند مردم برداشت خوبی از درخت‌هایی که کنار خیابان‌ها کاشته و هر سال خشک می‌شوند، ندارند.

حقانی در ادامه صحبت‌هایش از شهرداری خواست روی این موضوع حساسیت به خرج دهد و علاوه بر این اعلام کند که روند کاشت 10 میلیون درخت در تهران چگونه طی خواهد شد. البته در این اقدام باید رعایت گونه‌های مناسب شهری تهران با وجود کم آبی در نظر گرفته شود.