اخطار محیط زیستی به کارخانجات سنگ‌شکن و تولید آسفالت مسجدسلیمان

اهواز – ایرنا – رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: پس از بازدید از کارخانجات سنگ‌شکن، ماسه‌شویی و تولید آسفالت مسجدسلیمان اخطاریه مهلت دار جهت رفع آلودگی صادر شد که در صورت عدم تمکین و رعایت قانون افراد مذکور به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

 

 

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان مصطفی یوسفی قندعلی با اشاره به بازدید روز چهارشنبه از کارخانجات سنگ شکن، ماسه شویی و تولید آسفالت درشهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: در این بازدید مشکلات محیط زیستی از جمله آلودگی هوا و پساب ناشی از فعالیت واحدهای مذکور بررسی شد و موارد موررد نیاز به آنها اعلام شد.

وی ادامه داد : همچنین طی بازدیدی به همراه نمایندگانی از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت بهره‌ برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و پیمانکار حفاری، وضعیت زیست محیطی منطقه و دکل حفاری در منطقه ذیلایی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان افزود : با توجه به ترک دکل از موقعیت حفاری، درخصوص مدیریت کنده‌های حفاری، رفع آلودگی خاک و مدیریت پساب صنعتی و انسانی باقیمانده بر روی موقعیت حفاری تصمیم گیری و شرکت مجری ملزم به پاسخگویی و جبران خسارت وارده به خاک در آن منطقه شد.

به گزارش ایرنا کارخانه‌ آسفالت و سنگ شکن مسجدسلیمان در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شده است.