برخورد محیط زیست با ۹۸۶ متخلف شکار و صید غیرقانونی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از برخورد این اداره کل با ۹۸۶ متخلف شکار و صید غیرقانونی و کشف و ضبط ۹۰۸ سلاح مجاز و غیر مجاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

برخورد محیط زیست با ۹۸۶ متخلف شکار و صید غیرقانونی در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، عطااله کاویان، با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، گفت: در سال گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، بیش از ۲۲۸۷ قطعه صید غیر مجاز آبزیان، ۵۷۴ شکار غیرمجاز پرندگان و ۱۳۵ مورد شکار غیرمجاز پستانداران را کشف و ضبط کردند.

 


وی با اشاره به اینکه ۵۶۸ مورد تخلف نیز قبل از اقدام به شکار توسط محیط بانان جلوگیری شد، افزود: ۱۷۵ قبضه سلاح غیر مجاز و ۷۲۳ قبضه سلاح مجاز از متخلفان کشف و ضبط شد.
کاویان ادامه داد: ۲۸۴۷ مورد ادوات و وسایل شکار نیز از متخلفان کشف و ضبط شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به طرح آموزش یک ساعت با محیط‌بانان در مدارس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۷۲۶۶ نفر ساعت جهت آشنایی و آموزش دانش آموزان در مدارس استان با موضوعات مختلف زیست محیطی انجام شد.
وی از تمام دوستداران و علاقمندان محیط زیست خواست تا هرگونه تخلف زیست محیطی را با سامانه ۱۵۴۰ و شماره تلفن ۱۵-۳۳۳۵۸۸۱۳-۰۱۱ جهت پیگیری و اقدامات لازم، به همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.