اجرای ۵۳۰ پایش محیط‌زیستی و پلمب ۱۲ واحد آلاینده در اسلامشهر

تهران- ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر گفت: در طول سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۳۰ مورد پایش محیط زیستی از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی صورت پذیرفت که این امر منجر به صدور ۲۴۴ مورد اخطاریه قانونی و پلمب ۱۲ واحد آلاینده شد.

 

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، حمیده خدنگی با اشاره به لزوم نظارت بر عملکرد محیط زیستی واحدهای تولیدی – صنعتی و خدماتی تصریح کرد: در گشت و پایش‌های زیست محیطی، کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره از ۱۱۹ خروجی سیستم تصفیه خانه فاضلاب و هوای خروجی دودکشهای واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی نمونه‌برداری کردند.

 

وی افزود: در همین راستا، برخی از این واحدهای پایش شده نیز به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی و تداوم آلودگی به مراجع قضایی ارجاع و مسئولان واحدهای متخلف تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند .

خدنگی با اشاره به اینکه طی این مدت ۱۲ واحد آلاینده پلمب شدند که اکثر این پلمب ها در شرایط اضطرار آلودگی هوا و به دلیل عدم رعایت مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان صورت پذیرفته است، اظهار داشت: همچنین ۱۲ واحد غیر مجاز نیز به دلیل ایجاد آلایندگی و عدم رعایت ضوابط محیط زیستی، پس از پیگیری کارشناسان اداره و اقدامات قضایی صورت گرفته، جمع آوری شدند.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه در راستای اجرای ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، کارشناسان این اداره با همکاری اداره آبفای شهرستان از بیش از ۱۵ حلقه چاه آب شرب شهرستان اسلامشهر در دو بخش میکروبی و شیمیایی نمونه برداری کردند، اظهار داشت: نمونه ها برای آنالیز به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد.

خدنگی افزود: شناسایی منابع و مراکزی که به نوعی باعث ایجاد اثرات منفی در کیفیت آب چاههای شرب می شوند، بصورت فصلی در دستور کار این اداره قرار دارد .