ثبت نهمین روز آلودگی پی در پی برای هوای کلانشهر مشهد

شفقنا_مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: درپی ماندگاری آلاینده‌ها، کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای نهمین روز پیاپی امروز نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ همچنان در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش شفقنا، مهدی اله‌پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار با عدد ۱۱۵ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۱۱۷ از ناسالم بودن هوا نشان دارد.

وی با بیان این که شاخص کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، امامیه و رسالت در وضعیت هشدار و ناسالم برای تمامی افراد است اضافه کرد: هم اکنون کیفیت هوا در خیام شمالی، تقی آباد، سجاد و ماشین ابزار سالم و در سایر ۱۶ ایستگاه‌ دارای سنجش هوای این شهر در شرایط آلوده و ناسالم برای افراد حساس قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پدیده وارونگی هوا موجب تخلیه نشدن آلاینده‌ها و ماندگاری آنها در سطح تنفسی شده است از این رو بیماران قلبی – تنفسی، زنان باردار و کودکان برای حفظ سلامتی خود از تردد در شهر پرهیز کنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود در بهبود کیفیت هوای این شهر را ایفا کنند.