شش ماه حبس برای مدیر یک واحد آلاینده در پلدختر

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر از صدور حکم قضایی شش ماه حبس برای مدیر یک واحد آلاینده در این شهرستان خبر داد.

شش ماه حبس برای مدیر یک واحد آلاینده در پلدختر

علی الشتری نژاد امروز ۱۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مدیر یکی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان پلدختر به دلیل آلایندگی هوا و با پیگیری اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر و علیرغم صدور اخطاریه‌ها و تذکرات زیست‌محیطی مطابق ماده ۱۲ قانون هوای پاک به این واحد هیچ‌گونه اقدامی در چارچوب قانون هوای پاک در رفع آلایندگی صورت نگرفته که با معرفی به مراجع قضایی نهایتاً برای مدیر این واحد شش ماه حبس تعزیری صادر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر خاطرنشان کرد: براساس ماده ٩ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و همچنین ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شود، ممنوع است و مرتکب آن طبق قانون مشمول مجازات می‌شوند.

الشتری‌نژاد اضافه کرد: برخورد با صنایع و واحدهای آلاینده و تهدیدکننده سلامتی مردم با جدیت ادامه دارد و در صورت هرگونه تخلف، طبق قانون برخورد لازم صورت خواهد گرفت.