صدور 168 اخطاریه برای واحدهای تولیدی ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه 1145 مورد پایش از صنایع و 168 اخطاریه برای واحدهای تولیدی استان صادر شده است.

صدور 168 اخطاریه برای واحدهای تولیدی ایلام

علیرضا محمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با تلاش یگان حفاظت ۱۵۶ مورد تخلف کشف و ۲۳۲ متخلف دستگیر و ۵۹ مورد سلاح مجاز کشف شده است.

وی از ۱۳۰ مورد نمونه برداری از منابع آب خبر داد و افزود: ۵۸ مورد نمونه برداری از فاضلاب صنایع و ۴۵ مورد ازدودکش صنایع نمونه‌برداری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام از ۷۲۴ مورد موافقت و۴۲ مورد مخالفت با استقرار صنایع در استان از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه خبر داد و گفت: در این مدت  با ۳۶۷ مورد  استقرار صنایع موافقت و با  ۱۲ مورد نیز  مخالفت شده است.

محمدی با اشاره به اهمیت پایش تالاب‌های استان گفت: در این مدت  ۶۰ مورد پایش تالاب‌ها انجام و  ۳۷ مجوز صید و شکار نیز صادر شده است.

وی از انجام ۶۰ مورد تیمار و نگهداری گونه‌های حیات وحش در ده ماهه‌ اول امسال خبر داد و اظهار کرد: در این مدت  با ۲۵ مورد اکتشاف و بهره‌برداری معادن موافقت و ۶  مورد در این زمینه  مخالفت شده است.

مدیرکل محیط زیست استان ایلام درباره کارهای صورت گرفته در زمینه محیط زیست انسانی گفت: در این زمینه ۱۱۴۵ مورد پایش انجام و ۱۶۸ اخطاریه صادر شده و در این زمینه با صنایع آلاینده بدون هیچگونه تسامحی، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای صاحبان صنایع آلاینده نیزپرونده قضایی تشکیل می‌شود.