تغییر سوخت برخی صنایع به سمت مازوت سوزی

 مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: متاسفانه برخی از صنایع در حال تغییر سوخت به سمت مازوت سوزی هستند که باید از آن جلوگیری شود.

تغییر سوخت برخی صنایع به سمت مازوت سوزی/ هوای مازندران پاک است

به گزارش خبرنگار مهر، عطاء الله کاویان صبح چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوا و مصرف سوخت مازوت اظهار داشت: مسائل مربوط به آلودگی هوا و مصرف سوخت مازوت در استان تهیه و تدوین شده است.

 

وی با اشاره به مصرف گاز در بخش‌های مختلف افزود: نیروگاه‌ها در شرایط خاص از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و برخی صنایع سنگین نیز در حال تغییر وضعیت سوخت به سمت مازوت هستند.

وی با اشاره به درپیش بودن روز هوای پاک گفت: امسال در سال قبل کلان شهرها از جمله پایتخت وضعیت نامناسبی از نظر هوا داشتند و نسبت به سال قبل ۵۰ تا ۶۰ درصد آلودگی افزایش یافته است.

کاویان به تدوین برنامه‌هایی برای روز هوای پاک در استان اظهار داشت: برخی از معدنکاران اقدامات خوبی برای جلوگیری از گرد و غبار ناشی از فعالیت‌ها انجام دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بازدید از واحدهای صنعتی و معاینه فنی را از جمله اقدامات ذکر کرد و گفت: انجام مسابقات عکاسی از دیگر برنامه‌های هفته پاک است.

وی با اظهار اینکه یک مرکز کنترل و پایش آلودگی هوا در استان و در ساری فعالیت دارد، گفت: شاخص‌های اصلی آلودگی هوا در ای نی مرکز پایش و رصد می‌شود و خوشبختانه در استان آلودگی هوا را نداریم.