بازداشت ۳ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده جاجرود پیش از اقدام به شکار

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

بازداشت ۳ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده جاجرود پیش از اقدام به شکار
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در استان تهران حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده جاجرود متوجه حضور شکارچیان در ارتفاعات شدند.
رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: به سه گروه تقسیم شدیم و دو گروه جهت برخورد قانونی با متخلفین از دو جهت عازم ارتفاعات شدند و ما نیز از پایین دست با دوربین متخلفین را زیر نظر داشته و نیروها را هدایت می کردیم.
امامعلی یگان زاده افزود: پس از مدتی شکارچیان متخلف متوجه حضور مامورین شدند اما به دلیل اینکه در محاصره بودند امکان فرار نداشتند.
متخلفین ابتدا اسلحه خود را در کوه مخفی کرده و سپس خودشان در میان شکاف سنگ ها پنهان شدند.
یگان زاده اظهار داشت: محیط بانان پس از رسیدن به ارتفاعات تنها یکی از متخلفین را بازداشت کردند و موفق به پیدا کردن دو نفر دیگر نشدند.
حین دوربین کشی از پایین دست، محل دقیق اختفای دو نفر دیگر را مشاهده کرده بودیم بنابراین ما نیز راهی ارتفاعات شدیم و مستقیم به سراغ محل اختفای دو متخلف دیگر رفته و آنها را نیز دستگیر نمودیم.
هر سه شکارچی متخلف بازداشتن شدند اما ادعا کردند که اسلحه همراه ندارند و محل اختفای اسلحه را فاش نکردند.
رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: در بازرسی از متهمین ۹ عدد فشنگ ساچمه زنی، ۲ عدد فشنگ غیرمجاز چهارپاره، دوربین چشمی و چاقو کشف و ضبط گردید.
پس از بازداشت شکارچیان غیرمجاز، تمامی نیروها ساعت ها سنگ به سنگ محدوده مورد نظر را جستجو کردند اما موفق به کشف اسلحه متخلفین نشدیم.
متهمین به پایین کوه منتقل شده و در جریان جندین ساعت بازجویی جداگانه، دو نفر منکر حمل سلاح شدند اما یکی از متهمین به همراه داشتن اسلحه اعتراف نمود. اعترافات ضد و نقیض دو متهم دیگر نیز حاکی از پنهان نمودن اسلحه در کوه بود.
امامعلی یگان زاده اظهار داشت: متهمین پس از انجام بازجویی و طی هماهنگی با مقام قضایی تحویل کلانتری و روانه بازداشتگاه شده و صبح روز بعد به همراه پرونده تشکیل شده به دادگاه معرفی شدند.
هم اکنون پرونده متخلفین به استناد ماده ۱۵ قانون شکار وصید به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی ارسال شده و متهمان جهت شناسایی محل اختفای اسلحه با دستور مقام قضایی در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت تهران قرار دارد.