عاملین کشتار یک کل و دو بز وحشی در شهرستان تنگستان بوشهر دستگیر شدند

ارسال کننده خبر آرش عباسی

عاملین کشتار یک کل و دو بز وحشی در شهرستان تنگستان بوشهر دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست  در استان بوشهر عازم منطقه مربوطه شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنگستان در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جستجو و دوربین کشی در منطقه، ۳ شکارچی غیرمجاز را مشاهده نموده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

 

علیرضا نعمتی افزود: شکارچیان غیرمجاز با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند و محیط بانان نیز به تعقیب متخلفین پرداختند.

پس از مدتی تعقیب و گریز دو نفر از متخلفین توسط محیط بانان دستگیر و یک نفر از آنان متواری گردید.

در جریان بازرسی از متهمین لاشه یک کل وحشی، لاشه ۲ بز وحشی، ۲ قبضه اسلحه شکاری، تعداد زیادی فشنگ و مهمات و یک عدد دوربین شکاری کشف و ضبط گردید.

متهمین از شکارچیان سابقه دار شهرستان تنگستان بوده و سالیان درازی است که به شکار غیرمجاز جانوران در عرصه های طبیعی این شهرستان می پردازند.

متهمین پس از بازداشت و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

طبق بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هرکس مرتکب شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون داشتن پروانه ویژه شود به مجازات حبس از ۳ ماه تا ۳ سال و یا به جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم میگردد.

بر اساس قانون شکارچیان متخلف در صورت تکرار جرم و دستگیری مجدد توسط ضابطان قضایی علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مجازات حبس تعزیری (غیر قابل خرید) از ۳ ماه تا ۳ سال وپرداخت جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم میگردد.