کشف محموله قاچاق بزرگ شامل ۵۷۱ عد انواع پرندگان وحشی در استان گیلان

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

کشف محموله قاچاق بزرگ شامل ۵۷۱ عد انواع پرندگان وحشی در استان گیلان

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی از نیروی انتظامی استان گیلان مبنی بر احتمال قاچاق یک محموله پرندگان وحشی، نیروهای یگان محیط زیست به همراه مامورین نیروی انتظامی به کنترل مسیر احتمالی خروج محموله پرداختند.

دو شب قبل (چهارشنبه ۱۳۹۳/۸/۲۷) در پست ایست و بازرسی پلیس راه هفت دغنان یک دستگاه اتوبوس که به سمت تهران در حرکت بود متوقف و تفتیش گردید.

 

…………………….تصویر: محموله کشف شده در استان گیلان شامل ۵۷۱ عدد انواع پرندگان وحشی

در جریان بازرسی از این اتوبوس محموله بزرگی شامل ۵۵۰ سهره طلایی وحشی، ۱۰ کبوتر چاهی، ۷ طرقه وحشی، یک چکاوک بال سفید، یک سهره سبز و ۲ سهره کوهی کشف و ضبط گردید.

..حلقه گذاری یکی از سهره های طلایی به منظور شناسایی و دریافت اطلاعات در صورت مشاهده یا صید مجدد

در این باره دو نفر متهم دستگیر شده و مجرمین هم اکنون در بازداشتگاه نیروی انتظامی بسر می برند که روز شنبه پس اتمام بازجویی ها و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

……….تصویر: آسیب دیدگی و تلف شدن تعدادی از پرندگان کشف شده به دلیل شرایط نا مناسب نگهداری

بر اساس اعتراف متهمین کلیه پرندگان طی هفته جاری در استان گیلان صید شده و قرار بوده جهت فروش در بازار پرندگان به تهران منتقل شوند.

………………………………تصویر: رهاسازی پرندگان کشف شده در زیستگاه های طبیعی

متاسفانه تعداد کمی از پرندگان به دلیل شرایط نامناسب نگهادری و حمل آسیب دیده و یا تلف شده بودند. کلیه پرندگانی که سالم بوده اند امروز (پنجشنبه) پس از حلقه گذاری در زیستگاه های طبیعی خود در چند نقطه از استان گیلان رهاسازی شدند.

………………….تصویر: پرندگان گرسنه و تشنه پس از رهاسازی در حال خوردن آب از چاله ای در روی زمین

بر اساس مصوبه هیات وزیران در حال حاضر جریمه قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و شکار هر یک از پرندگان کشف شده مبلغ چهار میلیون ریال تعیین شده است.بنابراین جریمه نقدی قابل چرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست معادل ۲۲۸,۴۰۰,۰۰۰ ریال می باشد.