عاملین کشتار ۳ میش و بره وحشی پس از شلیک به سمت محیط بانان خجیر گریختند

ارسال کننده خبر آرش عباسی

عاملین کشتار ۳ میش و بره وحشی پس از شلیک به سمت محیط بانان خجیر گریختند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در استان تهران روز پنجشنبه ۱۳۹۳/۸/۲۲ ساعت ۱۰ صبح متوجه صدای شلیک چهار گلوله در ارتفاعات موسوم به بارجمالی شدند.

رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: بلافاصله طی هماهنگی صورت گرفته ۲ اکیپ دو نفره از پاسگاه های محیط بانی توچال و باغشاد از دو نقطه عازم ارتفاعات شده و یک اکیپ از نیروهای اداره نیز در پایین دست، مسیرهای خروجی را کنترل نمودند.

 

امامعلی یگان زاده افزود: پس از ساعتها جستجو یکی از اکیپ ها چهار فرد مسلح را در کوه مشاهده نموده و بطور نامحسوس آنها را زیر نظر گرفتند تا اکیپ دوم محیط بانان نیز به آنها محلق شود.

در ساعت ۱۶٫۳۰ در حالیکه اکیپ دوم محیط بانان هنوز به محل حضور شکارچیان نرسیده بود اکیپ اول با وجود تعداد زیاد متخلفین مجبور شدند پیش از تاریک شدن هوا برای دستگیری آنان وارد عمل شوند.

امامعلی یگان زاده اظهار داشت: اکیپ اول مامورین که دو نفر بودند به تعقیب نامحسوس پایان داده و برای بازداشت ۴ شکارچی متخلف وارد عمل شدند.

شکارچیان غیرمجاز نیز با مشاهده محیط بانان اقدام به فرار نموده و در جریان تعقیب و گریز دو نفر از متخلفین بازداشت و دو نفر دیگر متواری شدند.

از شکارچیان دستگیر شده لاشه دو میش و یک بره میش وحشی به همراه یک قبضه اسلحه خفیف کشف و ضبط گردید.

پس از دستگیری متخلفین توسط اکیپ اول هوا تاریک شده و اکیپ دوم محیط بانان موفق به پیدا کردن اکیپ نخست در کوه نشدند.

……تصویر: لاشه های دو میش و یک بره میش وحشی به همراه اسلحه و ادوات بجا مانده از شکارچیان غیرمجاز

رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار گفت: زمانیکه دو محیط بان مشغول انتقال متهمین بازداشت شده در تاریکی شب به پایین ارتفاعات بودند دو شکارچی مسلحی که ساعتی قبل متواری شده بودند در مسیر مامورین کمین کرده و با هدف فراری دادن همدستان خود شروع به تیراندازی به سمت محیط بانان نمودند.

پس از شروع تیراندازی توسط متخلفین، محیط بانان غافلگیر شده و مجبور به سنگر گرفتن شدند که در این حین دو متخلف دستگیر شده از تیراندازی همدستان خود استفاده کرده و پا به فرار گذاشتند.

پس از مدتی تیراندازی به سمت مامورین هر چهار متخلف با استفاده از تاریکی شب متواری و از منطقه خارج شدند.

یگان زاده اظهار داشت: اسلحه، کوله پشتی ها و لاشه های شکار بجا مانده از متخلفین توسط محیط بانان به اداره منتقل شده و خوشبختانه هویت شکارچیان غیرمجاز توسط مامورین شناسایی شده اند.

این متخلفین سابقه دار که از اهالی بومی یکی از روستاهای حاشیه منطقه هستند آذرماه سال گذشته نیز پس از شکار یک قوچ وحشی در پارک ملی سرخه حصار بازداشت شده بودند.

پس از این ماجرا پرونده ای در این زمینه در دادسرا تشکیل و با دستور مقام قضایی حکم جلب متهمین صادر شده و بزودی به دادگاه احضار خواهند شد.