عاملین کشتار یک مرال ماده به همراه اسلحه و مهمات جنگی در گرگان دستگیر شد

ارسال کننده خبر آرش عباسی

عاملین کشتار یک مرال ماده به همراه اسلحه و مهمات جنگی در گرگان دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه جنگلی شموشک (تخته خشک) در حاشیه منطقه حفاظت شده جهان نما و شنیده شدن صدای شلیک گلوله در این ناحیه، نیروهای یگان محیط زیست شهر گرگان با همکاری مامورین نیروی انتظامی مستقر در پاسگاه روشن آباد به گشت زنی و کنترل مسیرهای منتهی به جنگل پرداختند.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان در این باره گفت: پس از مدتی مامورین به یک خودروی سواری مشکوک شده و ضمن متوقف نمودن آن به بازرسی از درون خودرو پرداختند.

 

…………………………لاشه مرال به همراه اسلحه جنگی کشف شده در مناطق جنگلی گرگان

احمد دباغیان افزود: در جریان بازرسی از این خودرو لاشه یک مرال (گوزن قرمز) ماده، یک قبضه اسلحه جنگی M1 به همراه ۷ عدد فشنگ جنگی و ۲ تیغه چاقوی خون آلود کشف و ضبط گردید.

در این رابطه سه متهم بازداشت شده و به جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده همچنین حمل و استفاده غیر قانونی از سلاح جنگی به مراجع قضایی تحویل گردیدند.

در این زمان از سال مرال های ماده به تازگی جفت گیری نموده و قطعا آبستن هستند اما به دلیل تخلیه اندام داخلی حیوان پس از شکار و فاصله کم زمانی تا فصل جفتگیری این موضوع قابل مشاهده و اثبات نبوده است.