سه شکارچی متخلف در اشنویه دستگیر شدند

ایرنا – رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: در روزهای اخیر یه شکارچی متخلف به همراه ادوات شکار و صید غیرمجاز در اطراف زیستگاه‌های وحوش در این شهرستان دستگیر شدند.

سه شکارچی متخلف در اشنویه دستگیر شدند

کریم خضری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:  در یک مامورین مامورین یگان حفاظت ۴۰۰ دام شکار از صیادان خاطی کشف و ۲ شکارچی متخلف نیز در ارتفاعات کوهستانی این شهرستان دستگیر شدند.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل مناطق کوهستانی این ۲ صیاد متخلف را قبل از انجام شکار دستگیر کردند.

خضری اضافه کرد: از این متخلفان یک دستگاه ضبط صوت، ۲ عدد قفس نگهداری کبک و ۴۰۰ دام شکار کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: روز گذشته نیز ۲ شکارچی متخلف در یکی از زیستگاه‌های کوهستانی این شهرستان توسط یگان حفاظت دستگیر شدند.

خضری با بیان اینکه از این متخلفان نیز لاشه ۲ قطعه کبک به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و یک رشته فشنگدان کشف و ضبط شد، ادامه داد: از مردم انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان مراتب را با شماره تلفن ۴۴۶۲۶۲۳۱ اطلاع دهند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

٢٨ قبضه اسلحه شکاری در مهاباد کشف و ضبط شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم گفت: سال گذشته ٢٨ قبضه اسلحه شکاری توسط یگان حفاظت از شکارچیان غیر مجاز در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

فاروق سخنور افزود: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست مهاباد در منطقه شکار ممنوع این شهرستان ماموران در طول سال گذشته این تعداد اسلحه شکاری را از شکارچیان متخلف کشف و ضبط کرده و با ١٨ مورد برخورد قانونی انجام دهند.

وی تاکید کرد: زیستگاه‌های آبی و تالاب های مهاباد دارای پرندگان فراوانی است که این امر موجب شده تا همواره سودجویانی با حضور در این شهرستان اقدام به شکار و صید پرندگان کنند.