۶ ساختمان غیرمجاز در پارک ملی خجیر تهران از متصرفان خلع ید و تخریب گردید

ارسال کننده خبر آرش عباسی

۶ ساختمان غیرمجاز در پارک ملی خجیر تهران از متصرفان خلع ید و تخریب گردید

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: پنج ساختمان مسکونی و یک کارگاه نجاری در محدوده اراضی پارک ملی خجیر (جمعا به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع) که از چندین سال قبل تصرف و احداث شده بود روز گذشته با حکم مقام قضایی و با حضور نیروهای یگان محیط زیست و عوامل انتظامی از متصرفین خلع ید و تخریب شد.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: این اراضی که درون محدوده پارک ملی خجیر در حاشیه روستای سعید آباد جاجرود قرار دارد طی سال های گذشته بصورت غیرقانونی توسط ۶ فرد مختلف تصرف شده بود.

 

…تصویر: ورود مامورین نیروی انتظامی و یگان محیط زیست و ابلاغ حکم تخریب به افراد حاضر درون ساختمان

امامعلی یگانزاده افزود: متصرفین در زمین های مذکور اقدام به ساخت و ساز و احداث ساختمان نموده و نسبت به اراضی تصرف شده ادعای مالکیت داشتند.

…………….تصویر: حضور مامورین شهرداری منطقه ۱۳ جهت تخلیه و تخریب ساختمان های مربوطه

یگانزاده گفت: به همین منظور با پیگیری های این اداره پرونده ای در دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری تشکیل و سپس نیابت قضایی پرونده به دادسرای شهرستان پردیس واگذار شد.

……………………………….تصویر: تخلیه وسائل داخل منازل جهت اجرای حکم تخریب

پس از اتمام رسیدگی به پرونده در مراجع قضایی، دادگاه نسبت به خلع ید کلیه اراضی از متصرفان، تخریب ۴ ساختمان و پلمب یک کارگاه و یک ساختمان دیگر اعلام رای نمود.

پس از صدور رای قطعی توسط مراجع قضایی، روز گذشته با حضور شخص دادستان شهرستان پردیس، ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان پردیس و عامل انتظامی کلانتری جاجرود، نیروهای یگان محیط زیست، عوامل اورژانس و شهرداری نسبت به اجرای حکم اقدام گردید.

علی رغم ابلاغ رای نهایی و زمان اجرای حکم از سوی دادگاه، متصرفین ساختمان ها را تخلیه نکرده بودند و با مقاومت و ایجاد درگیری قصد جلوگیری از اجرای حکم را داشتند که با دخالت عوامل نیروی انتظامی مجبور به تمکین شدند.

پس از آن کلیه وسایل موجود درون ساختمان های مسکونی تخلیه و در پنج دستگاه کامیون بارگیری شدند.

سپس بوسیله پنج لودر چهار ساختمان مسکونی و یک کارگاه قلع و قم و تخریب شده و بر اساس حکم دادگاه یک کارگاه و یک ساختمان مسکونی دیگر پس از تخلیه پلمب گردید.

دو واحد مسکونی پلمب شده نیز به زودی با دستور مقامات قضایی تخریب خواهند شد.

امامعلی یگانزاده ضمن تشکر و قدردانی از حمایت های بی دریغ دادستان شهرستان پردیس در برخورد با متجاوزان به عرصه های طبیعی گفت: ۲۵ پرونده تصرف دیگر در محدوده پارک های ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود در مراجع قضایی در جریان است که به محض اتمام رسیدگی و صدور رای، کلیه اراضی مربوطه از متصرفان خلع ید و سازه های موجود در آنها تخریب خواهد شد.