فعالان محیط زیست دو دلیجه در خوانسار را رهاسازی کردند/ کاشت ۳ میلیون نشاء گل در ملایر

دوستداران طبیعت خوانسار دو عدد دلیجه خریداری شده از فروشندگان غیرمجاز را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند. این پرندگان پس از تیمار، در منطقه شکار ممنوع گلستان کوه استان اصفهان رها سازی شدند.

فعالان محیط زیست دو دلیجه در خوانسار را رهاسازی کردند/ کاشت ۳ میلیون نشاء گل در ملایر
به گزارش خبرنگار فارس، گروه‌های داوطلبانه و مردمی که بستر مناسبی جهت حفاظت از محیط زیست کشور هستند با اجرای برنامه‌هایی در راستای نگهداری و حفاظت از آن، در اشاعه فرهنگ زیست محیطی به آحاد جامعه از جمله دانش آموزان نقش به سزایی دارند. این گروه‌ها همچون گذشته با تکیه بر حمایت و توانمندی اقشار مختلف مردم فعالیت و برنامه‌های خود را بیش از پیش ارتقا داده اند.

روز جهانی حیات وحش و همچنین هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با برگزاری برنامه‌‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در زمینه محیط زیست به ویژه حیات وحش و منابع طبیعی همراه بود که مسائل مهم در این زمینه به مردم و در سطح جامعه انتقال داده شد. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه ای این فعالیت‌ها، حمایت خود را از گروه های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.

کاشت دو اصله نهال در اداره اصناف رامهرمز

به مناسبت هفته درختکاری و به منظور همکاری و ارتباط هرچه بیشتر گروه های زیست محیطی با ادارات حامی محیط زیست، دو اصله نهال تکوما و ختمی چینی توسط انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز در اداره اصناف این شهرستان در استان خوزستان کاشته شد.

آغاز عملیات پایش مشارکتی اکوسیستم تالاب بین المللی کانی برازان در مهاباد

عملیات اجرایی پایش مشارکتی اکوسیستم تالاب بین المللی کانی برازان در آذربایجان غربی با مشارکت سمن های محلی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد آغاز شد. مشارکت مردم در حفاظت از اکوسیستم های آبی محور اصلی رویکرد زیست بومی در مدیریت جامع تالاب ها است.

صرف هزینه سالگرد فوت دختر جوان و مهریه یک زوج جوان برای درختکاری ممسنی

طی اجرای طرح مشارکتی احیای جنگل در روستای دوتو جونگان ممسنی، هزینه سالگرد وفات یک دختر جوان و همچنین مهریه یک زوج جوان دیگر، جهت اجرای درختکاری در این منطقه از استان فارس صرف شد.

کاشت ۳۰۰ نهال در روستای شیردره سوادکوه

اهالی روستای شیردره سوادکوه در استان مازندران با همکاری شورا و دهیاری این منطقه و به منظور حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، ۳۰۰ نهال سرو، بلوط و انجیر را در مسیر دسترسی به این روستا کاشتند.

نجات ۸ قطعه کبک وحشی اسیر شده از قفس سودجویان کامیاران

پیرو گزارش مردمی و با هماهنگی و پیگیری دوستداران محیط زیست کامیاران در استان کردستان، طی بازرسی از یک مرکز غیرمجاز نگهداری پرندگان، ۸ قطعه کبک، ۱۲ عدد قفس چوبی، ۱ عدد شبکه نگهداری پرندگان، ۱۳ دسته دام زنده گیری پرندگان و یک عدد اسپیکر کشف و ضبط شد. پرونده فرد متخلف پس از تنظیم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

برگزاری کارگاه آموزشی زیست محیطی در کتابخانه‌ روستای شایق سرعین

به همت گروه های فعال در حوزه های محیط زیست و خانواده استان اردبیل، به مناسبت روز زن و زمین، کارگاه آموزشی با موضوع فرزندپروری و حفاظت از محیط زیست در کتابخانه استاد اسداللهی روستای شایق شهرستان سرعین برگزار شد.

کاشت ۳ میلیون نشاء گل در ملایر

با تلاش و پیگیری فعالین محیط زیست به ویژه دوستداران طبیعت، در طرح استقبال از بهار، تعداد 3 میلیون نشاء گل بنفشه و همیشه بهار، ۱۵ هزار گل شبو و 5 هزار درخت و درختچه با مشارکت مردم در شهرستان ملایر استان همدان کاشته شد.

نجات دو قلاده رودک در ازنا لرستان

دو قلاده رودک که در گودالی به عمق ۳ متر در یکی از زمین های کشاورزی روستای تازران از توابع شهرستان ازنا استان لرستان گرفتار شده بودند، توسط فعالان محیط زیست و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان نجات یافته و در زیستگاه خود رهاسازی شدند.

رکاب زدن برای حفظ کارون و احیای هامون زابل

یک دوچرخه سوار که به منظور توجه بیشتر به خشکسالی ها و تالاب هامون، مسیر آبادان تا زابل را با شعار «امروز هامون فردا کارون» طی نمود، با استقبال گرم مردم و دوستداران محیط زیست روبرو شد.

طرح یک ساعت با محیط بان در کوهچنار استان فارس

به همت فعالین محیط زیستی استان فارس و با توجه به اهمیت نقش دانش آموزان در حفظ و نگهدای از محیط زیست، دوره آموزشی طرح یک ساعت با محیط بان در مدرسه ابتدایی شهید عزیزالله حسنی شهرستان کوهچنار این استان برگزار شد.

تقدیر از سازمان‌های مردم نهاد در بردسکن

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همزمان با روز جهانی سازمان های مردم نهاد، در نشستی که با حضور فعالان و سمن های زیست محیطی شهرستان بردسکن برگزار گردید، از تلاش و فعالیت های آنها تقدیر کرد.

مداوای یک قلاده گرگ مصدوم در خوی

طی گزارش مردمی مبنی بر مشاهده یک قلاده گرگ خاکستری مصدوم در حاشیه روستای بدلان استان آذربایجان غربی، با هماهنگی و تلاش فعالین حوزه حیات وحش، ماموران یگان حفاظت محیط زیست‌ به محل اعزام و گرگ مورد نظر را زنده گیری نمودند. این گرگ مصدوم پس از بهبودی در زیستگاه های شهرستان خوی رهاسازی خواهد شد.

آغاز نهضت هر شهروند یک درخت در البرز

به همت فعالان محیط زیستی و مدیران دستگاه های اجرایی استان البرز، پویش هر شهروند یک درخت، در روز سیزدهم اسفند ماه با کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در شهرستان ماهدشت آغاز شد.

رهاسازی یک بهله جغد انبار در فسا

با تلاش و پیگیری اعضای انجمن‌ جنگل سازان فسا استان فارس، یک بهله جغد انبار پس از سه ماه تیمار، نگهداری و تغذیه و اطمینان از سلامتی، به نیت مبعث پیامبر اکرم، در زیستگاه خود رهاسازی شد.