فرماندار: حل معضل فاضلاب آرزوی شهروندان تالشی است

ارسال کننده خبر حسین محمودی

فرماندار: حل معضل فاضلاب آرزوی شهروندان تالشی است
تالش، آستارا – ایرنا – فرماندار شهرستان تالش گفت: حل معضل فاضلاب آرزوی شهروندان تالشی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی عصر پنحشنبه در جلسه هماهنگی برای رفع معضل فاضلاب تالش که با حضور مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان و مسوولان شهرستان برگزار شد ، با ابراز نگرانی از هدایت فاضلابهای خانگی به رودخانه ها افزود: این موضوع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی را برای شهروندان و روستاهای پایین دست فراهم آورده است.

فتح اللهی احداث تصفیه خانه فاضلاب در تالش را یکی از آرزوهای دیرینه مردم ذکر کرد و اظهار داشت: از مدیرعامل آب و فاضلاب استان و همکاران انتظار داریم دغدغه ها و نگرانی های شهروندان و شورای شهر را نیز مد نظر قرار دهند.

فرماندار تالش تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی و مردم با تعامل و فراهم آوردن شرایط و بستر مناسب در اجرای این طرح بزرگ همکاری و مشارکت کنند تا از این فرصت طلایی به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم و کار در کمترین زمان ممکن انجام گیرد.

وی بحث سلامت را از ارکان توسعه کشور دانست و بیان کرد: در بحث سلامت و بهداشت یک خلا اساسی در کشور وجود داشت و خیلی ها نگران این مساله بودند.

وی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به این مقوله نگاه ویژه شده و امروز مردم شاهد اقدامات مثبت صورت گرفته در این زمینه هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در این جلسه گفت: تصفیه خانه فاضلاب تالش پیشرفته ترین و مطمئن ترین فاضلاب است و متعهد می شویم که در آینده مشکلات بهداشتی و زیست محیطی نخواهد داشت.

کاظم لطفی افزود: طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب در 9 شهر از شهرهای استان گیلان اجرا می شود.

وی بیان کرد: تالش نیز یکی از این شهرهاست و امتیاز ویژه تالش این است که مثل شهرهای دیگر شبکه سنتی ندارد و نبود شبکه سنتی برای ما یک فرصت است.

وی همچنین افزود: رهاورد پساب تصفیه خانه استفاده از آب آن برای مزارع کشاورزی و فضای سبز و همچنین پرورش ماهی به صورت کاملاً سالم و بهداشتی خواهد بود.

لطفی در مورد میزان اعتبار اختصاص یافته برای تصفیه خانه فاضلاب تالش نیز گفت: برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر تالش یک هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی و از منابع مالی غیر دولتی هزینه خواهد شد.

محمود شکری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن حمایت قاطع از اجرای این طرح در تالش اظهار کرد: در اجرای این طرح نظر کارشناسان بهداشت و محیط زیست مد نظر قرار گیرد و هم چنین بر رفع دغدغه و نگرانیهای مردم و مسولین توجه شود.

شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.