بازدید جمعی از محققان آلمانی از جنگل‌های حاشیه دنا

ارسال کننده خبر حسین محمودی

بازدید جمعی از محققان آلمانی از جنگل‌های حاشیه دنا

مدیر پروژه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعی از محققان آلمانی به منظور بازدید و ارزیابی ظرفیت‌های طبیعی و اکوتوریسم جنگل‌های منطقه حفاظت شده دنا وارد یاسوج شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پارسا آرامش عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های متعدد طبیعی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: وجود اقلیم چهارگانه باعث بوجود آمدن پوشش جنگلی غنی در این استان شده است.
مدیر پروژه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد افزود: حفاظت و صیانت از این نعمت‌های خدادادی وظیفه همه اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی است و همه باید بکوشیم تا این میراث غنی به نسل‌های آینده نیز برسد.

آرامش با اشاره به وجود بیش از 900 هزار هکتار عرصه جنگلی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر با وجود بیماری زغال بلوط و آتش‌سوزی بخش زیادی از عرصه‌های جنگلی استان از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون کارهای تحقیقاتی مختلفی در زمینه شناسایی عوامل این بیماری انجام گرفته است، عنوان کرد: این تحقیقات توسط دانشمندان داخلی و خارجی صورت گرفته و همچنان نیز در جاهایی که جنگل‌ها آلوده هستند ادامه دارد.

مدیر پروژه زاگرس در ادامه با اشاره به وجود گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری که در منطقه حفاظت شده دنا وجود دارد، اظهار کرد: شناسایی و بهره‌وری مناسب و بهینه از گونه‌های گیاهی این منطقه به ویژه در بخش گیاهان داوریی می‌تواند نقش موثری در رونق اقتصادی استان داشته باشد.

وی با اشاره به بخشی از وظایف پروژه زاگرس مرکزی بیان کرد: شناسایی ظرفیت‌‌ها و تهدیدها و نیز اتخاذ تصمیمات کلان برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری زاگرس مرکزی از مهم‌ترین اهداف این پروژه است.

مدیر پروژه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد از سفر جمعی از محققان و دانشمندان آلمانی به یاسوج برای بازدید و ارزیابی ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری منطقه حفاظت شده دنا خبر داد و افزود: در این بازدید که به همت پروژه ملی زاگرس صورت گرفته است، مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست استان و نیز جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان آنها را همراهی خواهند کرد.