هشدار نسبت به بارش‌های آلوده در خوزستان

ارسال کننده خبر اردلان فضلی

هشدار نسبت به بارش‌های آلوده در خوزستان

رئيس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به وقوع باران‌هاي اسيدي سال گذشته در خوزستان و ايجاد مشکلات تنفسي براي هزاران شهروند، گفت: با نزديک شدن فصل بارندگي، صنايع موجود در استان هشدارها درباره آلايندگي هوا را جدي بگيرند.

دکتر سعيد سيديان در گفت‌وگو با ايسنا‌- منطقه خوزستان، اظهار کرد:‌ سال گذشته بارش باران‌هاي آلوده شرايطي در خوزستان ايجاد کرد که موج مشکلات تنفسي در اوايل آبان ماه از پيامدهاي آن بود. با توجه به صنعتي بودن استان، خوزستاني‌ها هميشه در معرض اين آلودگي‌ها هستند.

وي ادامه داد: از هفته‌هاي گذشته در تمامي سازمان‌ها و نهادهايي که در اين زمينه مرتبط هستند،‌ تشکيل جلسات آغاز شده و از صنايع نيز درخواست مي‌شود هشدارهاي مربوط به آلودگي هوا را جدي بگيرند تا مشکلاتي که سال گذشته براي مردم پيش آمد، امسال رخ ندهد.

رئيس مرکز بهداشت خوزستان افزود: صنايع خوزستان براي جلوگيري از تکرار اين اتفاقات سعي کنند اقداماتي در جهت کاهش آلايندگي‌ هوا انجام دهند. وي تصريح کرد: با نزديک شدن به آغاز فصل بارندگي، در آماده‌باش کامل هستيم و اميد است که مشکلات تنفسي سال گذشته، دوباره براي خوزستاني‌ها پيش نيايد.

به گزارش ايسنا، سال گذشته در نخستين بارندگي‌هاي آبان ماه به يک‌باره هزاران شهروند اهوازي و شهرستان‌هاي اطراف دچار تنگي نفس و مشکلات تنفسي و خفگي شدند، به گونه‌اي که در شب نخست، 3000 بيمار به اورژانس‌هاي بيمارستان‌هاي اهواز مراجعه کردند و در پي اين وضعيت، ستاد مديريت بحران تشکيل شد. مشکلات تنفسي همچنان تا پايان فصل بارندگي در خوزستان کم و بيش ادامه داشت.

گمانه‌ها درباره نوع آلودگي باران‌هاي اهواز مختلف بود و در نهايت از اين باران‌ها با نام باران اسيدي ياد مي‌شود.