مرگ دلخراش یک شغال در شهرستان پیشوا

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

مرگ دلخراش یک شغال در شهرستان پیشوا

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان پیشوا در استان تهران حین گشت و کنترل متوجه دو نفر شدند که مشغول بستن دست و پای یک شغال زنده با طناب بودند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا در این باره گفت: دو متخلف به محض مشاهده محیط بانان شغال را درون یک کیسه پارچه ای انداخته و بوسیله یک موتورسیکلت مشغول فرار می شوند.

محمد فریدی افزود: محیط بانان به تعقیب متخلفین می پردازند اما حین تعقیب و گریز با سرعت زیاد شغال از درون کیسه پارچه ای بیرون و به کف جاده می افتد و قبل از اینکه محیط بانان بتوانند اقدامی انجام دهند، یک خودروی نیسان با شغال برخورد می کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا گفت: محیط بانان برای نجات حیوان به تعقیب و گریز خاتمه داده و توقف می کنند اما شغال بر اثر برخورد با خوردو تلف شده و متخلفین نیز از صحنه می گریزند.

محمد فریدی اظهار داشت: لاشه شغال پس از انتقال به اداره محیط زیست در محل مناسبی دفن گردید.

زنده گیری این شغال به احتمال فراوان به منظور تاکسیدرمی حیوان صورت گرفته است. حیواناتی که برای تاکسیدرمی زنده گیری می شوند به دلیل اینکه باید پوست سالمی داشته باشند و جای بریدگی یا سوراخ شدگی روی پوستشان نباشد معمولا به روش های بیرحمانه ای همچون ضربه با اجسام سخت، خفه کردن با طناب و یا استفاده از سموم مختلف کشته می شود.

متاسفانه همواره حیواناتی که در زیستگاه های طبیعی خود مشغول زندگی و تلاش برای بقا هستند قربانی جهل و خودخواهی برخی از هم وطنان ما می شوند.