دستگیری ۱۹ شکارچی غیرمجاز در تالاب بین‌المللی آلاگل/ ممنوعیت ورود قایق و موتورسیکلت به تالاب آلاگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به شکار غیرمجاز پرندگان در یک‌ماه گذشته، ورود هرگونه قایق، خودرو و موتورسیکلت به تالاب بین‌المللی آلاگل ممنوع شد.

دستگیری ۱۹ شکارچی غیرمجاز در تالاب بین‌المللی آلاگل/ ممنوعیت ورود قایق و موتورسیکلت به تالاب آلاگل
به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اتفاقات پیش امده در یکماه گذشته در راستای شکار غیرمجاز پرندگان در تالاب آلاگل و نارضایتی جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، شورای تامین شهرستان گنبدکاووس تشکیل و مقرر شد ورود هرگونه قایق، موتورسیکلت و خودرو به تالاب بین‌المللی آلاگل ممنوع شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده قایق، خودرو و موتورسیکلت در این تالاب، متخلفین به دستگاه قضا معرفی و مجازات می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبد‌کاووس خاطرنشان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته شکار هرگونه پرنده در تالاب‌های بین‌المللی به دلیل شیوع آنفلونزای حاد پرندگان ممنوع بوده و هیچگونه پروانه شکار صادر نشده و در صورت مشاهده، متخلف به دستگاه قضا معرفی می‌شود‌.

وی ادامه داد: در ۱۶ دی ماه امسال مامورین پاسگاه محیط‌بانی آلاگل با همکاری فرماندهی یگان حفاظت استان و مامورین اجرایی شهرستان‌های گرگان و گمیشان در حین گشت و کنترل زیستگاه‌های آبی در محل تالاب بین‌المللی آلاگل تعدادی از شکارچیان غیرمجاز را مشاهده کرده که در حال تعقیب پرندگان آبزی بودند.

احمدی گفت: بلافاصله مامورین نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند که در این اقدام ۱۲ شکارچی غیرمجاز دستگیر و چهار قبضه اسلحه شکاری، ۹ فروند قایق پارویی و ۳۴۵ عدد فشنگ کشف و ضبط شده و پرونده متخلفین برای پیگیری قضایی به دادگاه عمومی داشلی‌برون ارسال شد.