دو نفر از آلوده‌کنندگان محیط زیست در نهاوند به حبس محکوم شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: دو نفر از رانندگان تانکرهای حمل فاضلاب که باعث آلودگی محیط زیست شده بودند با حکم قضایی به جزای حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عزیز قیاسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو نفر از رانندگان تانکر های حمل فاضلاب که باعثً آلودگی محیط زیست شده بودند با حکم قضایی به جزای حبس محکوم شدند.

وی گفت: این حکم در راستای اجرای قوانین و مقررات زیست محیطی و اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان و کمیته ساماندهی خودروهای تانکر حمل فاضلاب خانگی صادر شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: بر این اساس دو راننده خودرو تانکر حمل فاضلاب که برخلاف مقررات اقدام به آلودگی محیط زیست از طریق دفع فاضلاب خانگی در فضاهای غیر مجاز نزدیک شهر به دادسرای عمومی و انقلاب نهاوند معرفی شدند.

وی اظهار کرد: پس از ارجاع پرونده نامبردگان و صدور کیفرخواست علیه رانندگان از سوی شعبه دوم دادیاری، پرونده آنان به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو نهاوند ارجاع شد.

قیاسی گفت: بر اساس دو فقره دادنامه صادره در پنجم دیماه سال جاری، یکی از رانندگان به تحمل یک سال حبس تعزیری و همچنین راننده دیگر به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد که حبس نفر دوم برای مدت پنج سال تعلیق شده است.

وی اظهار کرد: چنانچه اشخاصی موجبات آلودگی محیط زیست را از طریق آلودگی آب، هوا، خاک، پسماند و صدا و… فراهم آورند و به تذکر و اخطاریه‌های ابلاغی بی توجهی کنند، به استناد قوانین و مقررات زیست محیطی از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد و کیفر قانونی قرار خواهند گرفت.