بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب ها در مجلس یک ماه به تعویق افتاد

ارسال کننده خبر آرش عباسی

بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب ها در مجلس یک ماه به تعویق افتاد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: در جلسه علنی روز گذشته (سه شنبه ۹۳/۷/۱۶) مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مورد طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی دیروز مجلس را برعهده داشت پیش از آغاز این دستور کار گفت: رئیس سازمان محیط زیست نامه ای مرقوم کرده و از مجلس یک فرصت یک ماهه خواسته است تا لایحه جامعی برای نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور ارائه کند تا هم مشکل اصل ۱۷۵ این طرح حل شده و هم تفاهمی بین مجلس و دولت به وجود آید.

نایب رئیس مجلس افزود: رئیس کمیسیون کشاورزی نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است.

در ادامه جلسه برای بازگشت این طرح به کمیسیون کشاورزی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای گیری بعمل آمد و نمایندگان به درخواست دولت برای ارجاء طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالاب های کشور به کمیسیون مربوطه رای موافق دادند.

بر این اساس نمایندگان با ۱۱۹ رای موافق، ۵۲ رای مخالف، ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی فرصت یک ماهه ای به دولت دادند تا لایحه خود را در این باره به مجلس ارائه کند و طرح نیز به کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی ارجاع داده شد.