صیاد پرندگان شکاری در رامهرمز به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

صیاد پرندگان شکاری در رامهرمز به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نیروهای یگان محیط زیست شهرستان رامهرمز در استان خوزستان پس از آنکه به فعالیت یکی از صیادان بازگیر منطقه مشکوک شده بودند به تحقیقات در این زمینه پرداختند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان رامهرمز در این باره گفت: پس از آنکه از فعالیت های مجرمانه این بازگیر اطمینان حاصل نمودند طی هماهنگی با دادستان و اخذ مجوز ورود به منزل به همراه مامورین نیروی انتطامی بصورت غافلگیرانه وارد خانه صیاد مذکور شده و به بازرسی از محل پرداختند.

 

حسن آقاشیرمحمدی افزود: در جریان بازرسی از این محل یک عدد پرنده شکاری دلیجه به همراه ادوات و تجهیزات بازگیری کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

در جریان رسیدگی به پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی شهرستان رامهرمز، قاضی پرونده بزهکاری متهم را محرز دانسته و با استناد به مواد ۱۹ و ۲۷ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۳ قانون صید و شکار، متهم به تحمل سه سال حبس تعزیری (حبس غیرقابل خرید) و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ یک میلیون و هشتصد هزار ریال محکوم شد.

صیادان بازگیر از پرنده شکاری دلیجه و کبوتر وحشی برای تحریک و صید غیرمجاز بازهای شکاری ارزشمند ازجمله بالابان، بحری، شاهین و غیره استفاده می کنند. صید غیرمجاز و قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای حوزه خلیج فارس، نسل این گونه های ارزشمند کشور را در آستانه انقراض قرار داده است.

پرندگان شکاری به شدت مورد علاقه قوش بازان عرب می باشند و برای خرید آنها مبالغ بالایی را پرداخت می کنند. شیوخ عرب با آموزش این پرندگان از آنان برای شکار، به خصوص شکار هوبره استفاده می کنند.