ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ممنوع/هشدار برخورد جدی با متخلفان

دادستان سمنان گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مناطق حفاظت شده بدون مجوز ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، شریف ابراهیمی دادستان مرکز سمنان در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی گفت: در خصوص ساخت و ساز‌های غیرمجاز، دغدغه مندی محیط زیست کاملا به جا و درست است و هیچ شخصی حق ندارد بدون مجوز از سازمان‌های متولی اقدام به تصرفات کند چرا که همه‌ی مناطق حفاظت شده برای آیندگان است که باید محافظت شود.

وی بیان کرد: مجوز‌های بهره برداری صادر شده برای همان محدوده است و اشخاص حق استفاده خارج از، محدوده پروانه بهره برداری صادره را ندارند.

به گفته شریف ابراهیمی، کارگروه‌ی ذیل این شورا متشکل از منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان‌های ذیربط تشکیل می‌شود تا با تعامل و همکاری دستگاه‌ها تصمیم گیری شود تا مردم درچار سردرگمی نشوند.

دادستان مرکز سمنان افزود: طبق مصوبات سابق شورای اراضی ملی استان، دستگاه‌ها موظف شدند، نسبت به تثبیت املاک اقدام کنند که با پیگیری‌های صورت گرفته، اکثر املاک ادارات ثبت شده که خوشبختانه مشکل تامین اعتبار برای انجام این مهم نیز مرتفع شده است.

وی ضمن بیان اینکه سازمان‌هایی که در خصوص تثبیت املاک خود اقدام نکنند در شورای اراضی ملی پیگیری و برخورد‌های لازم انجام می‌شود ابراز داشت: ذیل این شورا کمیته‌ای تشکیل شد تا سازمان‌هایی که اقدامات لازم را انجام ندادند به صورت جدی‌تر پیگیری کنند تا همه‌ی املاک ادارت تثبیت شود.