کشف اجزای بدن یک گوزن جوان و یک قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان نکا

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

کشف اجزای بدن یک گوزن جوان و یک قبضه اسلحه غیرمجاز در شهرستان نکا

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: حدود دو هفته قبل نیروهای یگان محیط زیست شهرستان نکا در استان مازندران در جریان انجام شکار غیرمجاز در مناطق جنگلی حوزه این شهرستان قرار گرفته و عازم منطقه شدند اما شکارچی متخلف با استفاده از پوشش انبوه جنگل و صعب العبور بودن مسیرها موفق به ترک منطقه شده بود.

پس از دو هفته تحقیق و بررسی محیط بانان موفق به شناسایی عامل شکار شده و پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد منزل متخلف شدند.

 

در جریان بازرسی از این خانه یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، مقادیری گوشت و شاخ متعلق به یک مرال نر و جوان کشف و ضبط و یک نفر متهم در این رابطه بازداشت گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم شکار غیرمجاز گونه جانوری حمایت شده و همچنین نگهداری از سلاح غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی و با دستور قاضی تا زمان رسیدگی به پرونده روانه زندان شد.

در فصل گاوبانگی گوزن های نر جوانی که موفق به تعیین قلمرو نشده اند از قلمرو نرهای بزرگ تر رانده شده و به حاشیه مناطق پناه می آورند، بنابراین گوزن های نر و جوان در طول فصل گاوبانگی بسیار آسیب پذیر هستند و به احتمال فراوان شکار این گوزن جوان نیز به همین علت بوده است.