از نجات دو روباه گرفتار در مخزن آب روستای خواجه جمالی بختگان تا دستگیری شکارچیان در آباده

دو روباه گرفتار در مخزن آب قدیمی با تلاش محیط بانان و مسئولین شهرستان بختگان نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن طباطبایی رئیس پارک ملی بختگان گفت: به دنبال گزارشی منبی بر گرفتار شدن دو روباه در مخزن قدیمی آب روستای خواجه جمالی با پیگیری فرماندار شهرستان بختگان ، بخشدار مرکزی، رئیس میراث فرهنگی، اعضای شورا و دهیار خواجه جمالی حیوانات از مخزن خارج و در طبیعت رهاسازی شدند.

او بیان کرد: روباه وحشی به تیره سگ سانان، خانواده‌ای از راسته گوشتخواران پستانداران تعلق دارد.

طباطبایی تصریح کرد: روباه‌ها دارای انواع مختلفی هستند که به دلیل سازگاری با محیط‌های مختلف می‌توانند در هر نقطه‌ای از کره زمین به آسانی زندگی کنند.

شناسایی متخلفان شکار و صید در خرامه

متخلفان شکار و صید در شهرستان خرامه شناسایی و دستگیر شدند.

قائدی رئیس شهرستان خرامه گفت: در پی انتشار تصاویری از شکار پرندگان وحشی در فضای مجازی، شخصی که با یک اسلحه شکاری تک لول اقدام به شکار ۱۶ قطعه کبک وحشی کرده بود از سوی یگان حفاظت محیط زیست خرامه شناسایی و بازداشت شد.

او بیان کرد: در موردی دیگر از متخلفان شکار و صید یک قبضه سلاح شکاری (pcp) دوربین دار غیر مجاز، کشف و ضبط شد.

قائدی تصریح کرد: در هر دو مورد پس از تنظیم صورت جلسه، برای این افراد تشکیل پرونده داده شد و به منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به دادگاه ارجاع داده شدند.

دستگیری شکارچیان آباده و خسرو شیرین از سوی محیط بانان

​فرخی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آباده گفت: محیط بانان شهرستان، ​ ۶ نفر از متخلفان شکار و صید در منطقه آباده و خسروشیرین را دستگیر کردند.

او بیان کرد: در یک ماه گذشته با تلاش ماموران اجرایی شهرستان، ۶ نفر از متخلفان شکار و صید در منطقه آباده و خسروشیرین دستگیر و تعداد ۳ قبضه اسلحه شکاری و فشنگ کشف و پرونده متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرخی تصریح کرد: در تمامی​ کشورهایی که حفاظت از طبیعت به نحو مناسب تری انجام می شود نقش مشارکت مردمی، بسیار پر رنگ است و انتظار می رود با همکاری پویای تمام قشرهای جامعه بتوانیم از محیط زیست به نحو شایسته تری محافظت کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آباده از شهروندان در خواست کرد تا در برنامه پاکسازی حاشیه جاده های ورودی شهر که روز جمعه ۲۶ شهریور به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین، برگزار می شود شرکت کنند.