شناسایی و دستگیری عاملان کشتار سبز قبا‌ها در فیروزآباد

​​ ​رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزآباد گفت: عامل کشتار ۱۴ پرنده سبز قبا با استفاده از سم در فیروز آباد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فتحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزآباد بیان کرد: تعداد ۱۴ پرنده سبز قبا (زنبور خوار) طعمه‌ سود جویی‌های یک زنبور دار شد.

او تصریح کرد: در هفته جاری و پس از شهرستان‌های داراب و ارسنجان، این بار، فرد متخلفی در شهرستان فیروزآباد با هدف جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود، اقدام به سم زدن به زنبور عسل کرده و این پرندگان وحشی با خوردن طعمه‌های آغشته به سم، از بین رفته اند.

​ فتحی ادامه داد: متخلفان به دلیل کسب منفعت و درآمد شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه حیات وحش کرده اند که نقش بی بدیل اینگونه پرندگان بر کسی پوشیده نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزآباد افزود: در حال حاضر با شناسایی و بازداشت این فرد خاطی، پرونده‌ تخلف او در حال رسیدگی قضایی است.

او افزود: راه‌های مجاز و کم خطر بسیاری برای رهایی از آفات و حیوانات زیانکار وجود دارد که برای جلوگیری از تلفات حیات وحش و تهدید سلامت عمومی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

​زنبورخوار معمولی پرنده‌ای از خانواده زنبورخواران است که در جنوب اروپا و بخش‌هایی از شمال آفریقا و غرب آسیا زاد و ولد کرده و دارای قامتی بلند و باریک با پر‌هایی رنگارنگ است و از حشرات به ویژه زنبور تغذیه می‌کند.