حرکت گاز‌های سمی از شازند به سمت اراک

مونوکسیدکربن که به عنوان آلاینده گازی سمی هوای شازند را خطرناک کرده در حال حرکت به سمت اراک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محرابیان، رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلودگی سمی ایجاد شده در شهرستان شازند در حال حرکت به شهر اراک است و با این وضعیت تا ساعاتی دیگر وضعیت هوای این شهر اراک نیز خطرناک می‌شود.

محرابیان افزود: مردم در چنین شرایط هوایی نه تنها نباید در فضای باز تردد داشته باشند، بلکه باید در و پنجره‌ها را نیز ببندند.

او اضافه کرد: کیفیت هوای شهرستان شازند امروز پنجشنبه به وضعیت بسیار ناسالم رسیده و این وضعیت بحرانی برای ساکنان منطقه نگران کننده است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای هوای شهرستان شازند در ساعت ۲۳ شب گذشته به ۲۳۳ و درساعت ۹ صبح امروز پنجشنبه به عدد ۲۲۶ رسید که حاکی از کیفیت بسیار ناسالم هوای این شهرستان است.

او ادامه داد: مونواکسیدکربن به عنوان آلاینده گازی سمی در کنار ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا را برای اهالی شهرستان شازند خطرناک کرده است.

محرابیان تاکید کرد: این وضعیت در حالی است که آلودگی ناشی از فلز‌های پالایشگاه و دودکش‌های نیروگاه نیز اضافه شده که وضعیت آلودگی هوا را برای اهالی بسیار خطرناک کرده و این هوا سلامت مردم را تهدید می‌کند.