حال تالاب “آق‌گل” خوب نیست

ایسنا/همدان مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: وضعیت تالاب‌های کشور و به تبع آن تالاب “آق‌گل” به دلیل نبود بارندگی‌های لازم، نبود تخصیص حق آبه تالاب‌ها و مشکلات برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی اطراف تالاب‌ها خوب نیست و ضرورت دارد با همگرایی، وضعیت تالاب آق‌گل که ظرفیت بسیار خوبی برای استان است را بهبود بخشیم.

به گزارش ایسنا، محسن جعفری‌نژادبسطامی یکشنبه ۲۱ شهریورماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، با اشاره به اینکه طرح مدیریت جامع تالاب آق‌گل در برنامه پنجم و ششم توسعه بود، افزود: این طرح باید با همکاری سازمان‌های مختلفی انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم و دوازدهم بحث احیای تالاب‌ها بود که در این راستا سازمان محیط زیست استان همدان طی دو سال گذشته توانست طرح مدیریت جامع تالاب آق‌گل را به عنوان یکی از ۳۵ تالاب مهم کشور انجام دهد.

جعفری‌نژادبسطامی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر اعتبارات ملی و عمرانی برای این طرح جذب شد، اظهار کرد: بیشتر تالاب‌های مهم کشور با حمایت استان‌ها این برنامه را مصوب و عملیاتی کرده‌اند و امیدواریم در استان همدان نیز بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و بر اساس برنامه‌ای که در طرح مشخص شده این قابلیت را در استان به منصه ظهور برسانیم.

جعفری‌نژادبسطامی با اشاره به اینکه این تالاب بین دو استان مرکزی و همدان قرار دارد، گفت: این قضیه حساسیت را برای مدیریت این تالاب افزایش داده و ضرورت دارد در سطح کلان استان رایزنی‌ها و پیگیری‌ها انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد بین مدیران دو استان در رابطه با وضعیت تالاب آق‌گل، اضافه کرد: اجرای این طرح می‌تواند اثراث مثبتی در استان داشته باشد و این مطالبه مردم منطقه جوامع محلی و مدیران است چراکه احیای تالاب‌ها با سلامت مردم گره خورده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه کلیت طرح “مدیریت جامع تالاب آق‌گل” تصویب شد.