دستگیری صیادان جنوبی پرندگان شکاری در شهرستان راز و جرگلان

ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان راز و جرگلان گفت: طی گشت و کنترل منطقه جرگلان دو نفر صیاد پرنده شکاری از اهالی استان های جنوبی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سلیمان رخشا اظهارکرد: در راستای جلوگیری از تخلفات شکار و صید و برابر گزارش همیاران مبنی بر حضور صیادان پرندگان شکاری در منطقه، مامورین اجرایی حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت زنی در منطقه جرگلان و پس از مشاهده کوخه صیادان بلافاصله نسبت به دستگیری متخلفین در کوخه اقدام کردند.

وی افزود: از متخلفین دو رشته تور و دام زنده گیری به همراه مقدار زیادی طناب، یک دستگاه موتور سیکلت هوندا، دو بهله قرقی(متخلفین در حین دستگیری اقدام به رهاسازی نمودند)، ۳ طوقه قمری وحشی، ۶طوقه کبوتر چاهی، یک قطعه چکاوک و یک عدد قفس کشف و ضبط گردید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی، رخشا با بیان اینکه وجود پرندگان شکاری در چرخه طبیعت بسیار حائز اهمیت است، افزود: از کلیه دوستداران حیات وحش تقاضا میشود در صورت مشاهده هرگونه زنده گیری پرندگان شکاری مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.