اخطار زیست محیطی به ۹ بیمارستان قزوین

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: ۹ بیمارستان مستقر در شهر قزوین به دلیل ارائه نکردن خوداظهاری آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان و رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط زیست اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، احمد زارعی، رییس حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: برابر قانون، پایش، بازدید و بررسی بیمارستان‌های قزوین و نحوه مدیریت پسماند بیمارستان‌ها و مجتمع‌های بزرگ درمانی در دستور کار قرار دارد.

زارعی اضافه کرد: مسوولان تمام بیمارستان‌ها موظف هستند برای انجام آزمایش‌های دوره‌ای فقدان آلودگی در آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست اقدام و نتایج آن را در قالب خود اظهاری به سازمان ارسال کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس همین دستور العمل به ۹ بیمارستان شهرستان قزوین از ۱۶ بیمارستان استان، اخطاریه زیست محیطی اعلام شد و باید حداکثر تا پایان شهریورماه خوداظهاری فصل دوم خود را ارایه کنند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین اظهار داشت: این بیمارستان‌ها باید در فرصت تعیین شده، خوداظهاری فصل دوم را انجام داده و برای فصول بعدی نیز فقط از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست امور خود را پیگیری کنند.

زارعی اظهار داشت: بیمارستان‌های قزوین موظف هستند پایش و نمونه برداری از دستگاه‌های بی خطر سازی پسماند عفونی خود را انجام داده و از ارائه خود اظهاری در خارج از چهارچوب اعلامی خوداری کنند در غیر این صورت بر اساس قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.