تشکیل پرونده قضایی برای فروشندگان پوست خرگوش در همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: برای متصدیان ۲ فروشگاه چرم در شهر همدان به علت فروش پوست خرگوش پرونده قضایی تشکیل شد.

تشکیل پرونده قضایی برای فروشندگان پوست خرگوش در همدانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز همدان، مجید شعبانلو افزود: طی گشت و کنترل مراکز عرضه و فروش محصولات چرمی همدان، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سه تخته پوست حیوانات وحشی را در این مراکز مشاهده و برای فروشندگان پرونده قضایی تشکیل داد.

وی تصریح کرد: از ۲ فروشگاه چرم ۲ تخته پوست خرگوش وحشی وارداتی و یک تخته پوست خرگوش وحشی بومی ضبط و برای فروشندگان پرونده قضایی تشکیل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: طبق ماده ۱۰ قانون شکار و صید، حمل، عرضه و فروش و صدور جانوران قابل شکار و اجزای آن‌ها بدون کسب مجوز سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

مجید شعبانلو افزود: بر این اساس متخلفان به پرداخت جزای نقدی از ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محکوم می‌شوند که ضرر و زیان برای هر سر خرگوش نر ۴۵۰ هزار تومان و خرگوش ماده یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست به صورت موردی و سرزده اقدام به بررسی وضعیت بازار و مکان‌هایی که پیشتر در آن شاهد تخلف بودند، می‌کنند.

۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی این استان در چهارماهه امسال تشکیل شده که ۱۸ پرونده مربوط به تخلف شکار و صید غیر مجاز است.