آخرین وضعیت آتش سوزی تالاب انزلی/ نابودی ۷ هکتار از اراضی

انزلی- پس از ۷۷ ساعت تلاش همه جانبه همه دستگاه‌های عملیاتی و خدمات رسان حریق مهار شد اما همچنان حافظان محیط زیست مراقب آتش زیر خاکستر هستند و متاسفانه در این حادثه هفت هکتار از تالاب سوخت.

آخرین وضعیت آتش سوزی تالاب انزلی/ حریق مهار شدخبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: آتشی که از ظهر روز دوشنبه بر جان نیزارهای بی جان تالاب انزلی در منطقه چراغ پشتان افتاده بود پس از ۷۷ ساعت تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان غروب چهارشنبه با استفاده از هواپیمای آتش نشان مهار شد.

نابودی ۷ هکتار از نیزارهای تالاب انزلی

سرپرست اداره محیط زیست انزلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مهار این حریق اظهار کرد: از ۱۲ هکتار نیزاری که در منطقه چراغ پشتان وجود دارد حدود هفت هکتار آن طعمه حریق شد و از بین رفت.

سید فرشید فلاح افزود: به دلیل عدم دسترسی آسان به آتش، با هماهنگی‌های انجام شده یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به کمک آتش نشانان آمد و با بیش از ۶۰ بار عملیات آبگیری و پاشیدن آن بر روی نیزارهای تالاب کمک قابل توجهی به اطفای حریق کرد.

وی اضافه کرد: به دلیل وسعت حریق با هماهنگی‌های انجام شده بین اداره کل محیط زیست و ستاد بحران کشور هواپیمای آتش نشان ایلوشین که در مهار حریق جنگل‌های مارماریس ترکیه موفق عمل کرده بود برای مهار آتش تالاب انزلی به منطقه اعزام شد.

سرپرست اداره محیط زیست انزلی همچنین گفت: خلبان هواپیمای آتش نشان پس از چهار بار انجام عملیات آب پاشی بر روی حریق و در هر نوبت ۴۰ هزار لیتر اعلام کرد که حریق مهار شده و تنها در چند نقطه دود سفید مشاهده می‌شود.

فلاح افزود: مقرر شد تا روز شنبه محیط بانان به همراه نیره‌ای بسیجی و هلال احمر پایش محیطی منطقه را انجام می‌دهند تا در صورت مشاهده آتش سوزی در زمان طلایی آن نسبت به مهار آتش اقدام و از سرایت ان جلوگیری شود.