رها سازی یک بهله عقاب ماهیگیر در پارک ملی دریایی نایبند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست عسلویه گفت: یک بهله عقاب ماهیگیر پس از تیمار، در پارک ملی دریایی نایبند رها شد.

رها سازی یک بهله عقاب ماهیگیر در پارک ملی دریایی نایبندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مصطفی موذنی بیان کرد: در پی حمایت و تلاش یکی از دوستداران محیط‌زیست، یک بهله عقاب ماهیگیر که شرایط جسمانی مناسبی نداشت در سواحل شهرستان زنده‌گیری و تحویل این اداره شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های اولیه و معاینات شبکه دامپزشکی شهرستان عسلویه، عقاب ‏ماهیگیر برای تیمار و تغذیه به مدت یک هفته در نقاهتگاه پارک ملی دریایی ‏نایبند نگهداری شد و در این مدت محیط‌بانان مراقبت‌های لازم را انجام دادند و با ‏تغذیه مناسب شرایط را برای رهاسازی این گونه در طبیعت آماده کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه عنوان کرد: پس از اطمینان از شرایط جسمی، عقاب ماهیگیر در کنار صخره‌های نایبند مشرف ‏به سواحل رهاسازی شد و بدون هیچ‌گونه مشکلی به طبیعت ‏بازگشت.

عقاب ماهیگیر با نام لاتین ‏Osprey‏ تنها عضو خانواده عقاب ماهیگیر است ‏که نر و ماده هم شکل هستند. ‏کلید شناسایی آن در بین پرندگان شکاری، داشتن سطح پشتی تیره و سطح شکمی ‏سفید است. ‏روش تغذیه آن هم از طریق شیرجه در آب و شکار ماهی است و زیستگاه آن در ‏مناطق ساحلی و آبی است. ‏

تعداد اندکی عقاب ماهیگیر بومی در پارک ملی دریایی نایبند واقع در شهرستان ‏عسلویه وجود دارد.