تنها سراب زنده کرمانشاه تا یک ماه دیگر خشک می‌شود

رئیس اداره نظارت محیط زیست استان کرمانشاه گفت :سراب نیلوفر تنها سراب زنده استان در آستانه خشک شدن قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، الفتی رئیس اداره نظارت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ سراب در استان داریم که به علت خشکسالی همه آن‌ها خشک شده اند، گفت : تنها سراب زنده استان سراب نیلوفر است که هم اکنون میزان آب آن به نیم متر رسیده و در آستانه خشک شدن قرار گرفته است.

او گفت : متاسفانه با وجود هشدار‌های فراوان در مورد خشکسالی، کشاورزان در اطراف سراب نیلوفر اقدام به کشت ذرت که از محصولات پر آب بر است، کرده اند و همین عامل موجب تسریع در روند خشک شدن این سراب زیبا شده است.

الفتی افزود: در استان کرمانشاه حدود ۱۰۰ رودخانه وجود دارد که در حال حاضر ۸۰ درصد آن‌ها خشک شده، همچنین بیش از ۹۰ درصد تالاب هشیلان به عنوان تالاب اصلی استان نیز خشک شده است.

رئیس اداره نظارت محیط زیست استان با بیان اینکه تا کنون گزارشی از تلفات پستانداران نداشته ایم، افزود: خوشبختانه امسال با همکاری سمن‌ها اقدامات خوبی برای تامین آب حیات وحش انجام شده و تانکر‌های آبرسان دو هزار لیتری به حیات وحش استان آبرسانی می‌کنند.

الفتی گفت: در این رابطه دوستداران محیط زیست در گیلانغرب و اورامانات با هزینه شخصی آبشخور ساخته اند تا از مرگ گونه‌های حیات وحش جلوگیری کنند .