ایجاد آبشخور برای حیات وحش کوهستان بزآو کنگاور

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور از احیای چشمه‌ها و احداث آبشخور‌هایی برای آبرسانی به حیات وحش در کوهستان بزآو این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مجتبی گداری رییس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور گفت: باتوجه به گرمای هوا و کاهش منابع آبی در بعضی مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش، جمعی از علاقمندان، دوستداران و خیرین محیط زیست از جمله پویش ملی توسعه پایدار، پویش توسعه پایدار استان کرمانشاه، خیرین طبیعت دوست کنگاوری با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان، اقدام به ساخت آبشخور جدیدی جهت استفاده حیات وحش در کوهستان بزآو کردند.

او با بیان اینکه این آبشخور در پایین دست چشمه‌ی «مارآو» ساخته شده است، افزود: این چشمه در بخش جنوب غربی بزآو واقع شده که پیش از انقلاب نیز توسط افراد بومی و محلی آبشخوری به صورت سنتی در این محل ساخته شده بود، ولی به علت باد و طوفان، سیلاب و اقلیم رنجور کوهستان تخریب شده بود.

گداری بیان داشت: این آبشخور به منظور استفاده حیات وحش، حفظ گونه‌های جانوری در منطقه و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به دیگر مناطق ساخته شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنگاور ادامه داد: بحران کم آبی محیط زیست شهرستان را با چالش‌های متفاوتی روبرو کرده، ولی درصددیم این چالش‌ها را به صورت مطلوب مدیریت و از آن عبور کنیم.

او اظهار داشت: این حرکت جهادی و اقدام ارزشمند دوستداران طبیعت به منظور حفاظت از حیات وحش شهرستان بدلیل بحران کم آبی، بی نظیر و شایسته تقدیر است.

گفتنی است:کوه بزآو در بخش میانی رشته کوه زاگرس، در ارتفاع ۲ هزارو و ۳۸۰ متری از سطح دریا قرار گرفته که دومین کوه بلند غرب کنگاور است، این کوه بخشی از اکوسیستم منطقه برای حفظ آب و هوای معتدل و سرد کوهستانی محسوب می‌شود و از نظر هم آمیختگی زندگانی مردمان موجودات حیات وحش و زیست بوم طبیعی یکی از کوه‌های اساطیری زاگرس به شمار می‌رود، همچنین تنوع ریزاورگانیزم‌ها و توع زیستی این کوهستان بسیار بالا است.