حیوان آزاری؛ بازداشت عامل آزار یک قلاده سگ در گلپایگان

خبرگزاری هرانا – عامل آزار یک قلاده سگ در شهرستان گلپایگان واقع در استان اصفهان بازداشت شد. طی روزهای اخیر ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن فردی یک قلاده سگ را با زنجیر مورد ضرب و شتم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، در روزهای گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می‌داد، مرد جوانی در گلپایگان یک سگ را با زنجیر مورد ضرب و شتم قرار داده و حیوان بدون هیچگونه حرکتی روی زمین افتاده است.

اهالی شهرستان گلپایگان پس از مشاهده این حادثه به مرد حیوان آزار اعتراض کرده و قصد داشتند تا با پلیس موضوع را در میان بگذارند که فرد حیوان آزار قبل از رسیدن ماموران نیروی انتظامی متواری می شود.

با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گلپایگان فرد مورد نظر توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

گفتنی است، پیش‌نویس قانون منع حیوان‌آزاری که تدوین آن از اواخر سال ۹۴ آغاز شد ابتدا در قالب لایحه از سازمان حفاظت محیط زیست به هیئت دولت راه یافت. لایحه‌ای که تعلل دولت در ارسال آن به مجلس شورای اسلامی سبب شد این پیش‌نویس سال گذشته با پیگیری‌های فراکسیون محیط زیست مجلس، در قالب طرح به مجلس ارائه شود. اما این طرح که شهریور سال گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد تا به امروز در کمیسیون حقوقی مجلس معطل مانده است.
سیدضیاءالدین خرمشاهی، حقوقدانی که اقدام به تدوین این لایحه کرده بود پیشتر به خبرگزاری ایسنا گفته بود که «دولت اراده کافی برای تصویب لایحه منع حیوان‌آزاری را ندارد».