جمع آوری تور‌های پرنده گیری هندیجان در فصل شکار پرندگان

در پی گشت زنی یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان در حوزه استحفاظی خود ۲ رشته تور پرنده گیری جمع آوری و یک قطعه کبوتر رهاسازی شد.

مصطفی حق زاده رئیس حفاظت محیط زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی موفق به جمع آوری ۲ رشته تور پرنده گیری و رهاسازی یک قطعه کبوتر شدند.

او افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل باز گیری (کوخه) در هندیجان افراد سود جو جهت به دام انداختن پرندگانی از قبیله کبوتر، قمری و بلدرچین اقدام به نصب تور در بین درختان می‌کنند و این پرندگان را به برای استفاده به عنوان طعمه جهت به دام انداختن پرندگان شکاری استفاده می‌کنند.

حق زاده اظهار کرد: در پی گشت زنی و کنترل یگان این اداره در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ در حوزه استحفاظی، موفق به جمع آوری این ۲ رشته تور و رهاسازی یک قطعه کبوتر محصور شده در یکی از تور‌ها شدیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: از تمام دوستداران حیات وحش تقاضا دارم در صورت هرگونه تخلف صید و شکار به نزدیک‌ترین یگان حفاظت محیط زیست و همچنین اداره محیط زیست شهرستان هندیجان گزارش دهند تا طبق قانون با متخلفین برخورد میشود.