تشکیل ۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره بازرسی و مسئول امور حقوقی اداره کل محیط زیست استان همدان از تشکیل ۵۵ پرونده قضایی برای متخلفان زیست محیطی استان در سال جاری خبر داد.

حجت لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: از این پرونده‌ها ۱۴ مورد مربوط به تخریب و تصرف، تعلیف غیرمجاز و ساخت‌وساز در مناطق تحت مدیریت این اداره کل است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۸ پرونده مربوط به تخلف شکار و صید غیرمجاز است و ۲۱ متهم در این راستا شناسایی و به دنبال تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

لطفی اضافه کرد: تخلف‌های صید شامل شروع به شکار در مناطق حفاظت شده، شکار غیرمجاز گونه‌هایی مثل کبک، قوچ و میش، گراز، روباه، نگهداری غیرمجاز جانوران و کشتن حیوانات و انتشار عکس آنها در فضای مجازی بوده است.

وی افزود: علاوه بر این ۲۳ پرونده مربوط به تخطی از محیط زیست انسانی در این مدت زمان تشکیل شده که شامل تخلف واحدهای بازیافت پلاستیک، قالیشویی، دهیاری، تخلیه کود مرغی و شرکت اسیدسازی در مجموع با ۲۳ متخلف بوده است.

لطفی در پایان بیان کرد: ۱۳۰ اخطاریه قانونی محیط زیست شامل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند برای واحدهایی نظیر سیلیس کوبی، خشکبار، کشتارگاه، واحدهای خدماتی رفاهی، انواع شوری، شهرک‌های صنعتی، ذهتابی (روده پاک کنی)، تولید چرم، کوره آجرپزی، دانه‌بندی شن و ماسه، تولید گوگرد، کارخانه آسفالت، دامداری، سنک کوبی، دهیاری و شهرداری‌ها صادر شده است.