دستگیری 3 متخلف شکار پرنده سهره طلایی در فریدونشهر

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونشهر از دستگیری 3 متخلف شکار زنده‌گیری ۲۶ قطعه پرنده سهره طلایی در شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمد میکلانی اظهار داشت: 3 متخلف شکار که برخلاف مقررات اقدام به زنده گیری ۲۶ سهره طلایی کرده بودند با همکاری نیروی انتظامی فریدونشهر(پاسگاه اسلام‌آباد) شناسایی و دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه از متخلفان شکار ادوات شکار شامل قفس، طناب، تور و سایر موارد کشف شد، گفت: آنها به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریدونشهر با بیان اینکه زنده‌گیری حیات وحش و پرندگان وحشی جرم محسوب می‌شود و مستوجب مجازات است، از شهروندان خواست: تا هرگونه موارد تخلف مربوط به شکار، زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان وحشی و شکاری و سایر گونه‌های حیات وحش را از طریق شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.
گفتنی است؛سهره‌ از پرندگان دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقار کوتاه، مخروطی و قوی و پر و بال رنگارنگ است که بصورت دسته‌جمعی زندگی می‌کند. گونه طلایی‌اش بدلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمایی زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش بوده و بعد از زنده گیری برای نگهداری در قفس به فروش می‌رسد