کشف ۲۵ تله‌ی آهنی در بیرجند

ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند، ۲۵ تله‌ی آهنی شکار در بیرجند کشف و ضبط کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند گفت: در بازدید از ۴ باب کشف و ضبط ۲۵ تله‌ی آهنی در بیرجندمغازه‌ی آهنگری شهرستان بیرجند ۲۵ تله آهنی که به قصد فروش ساخته شده بود کشف و ضبط شد.

حاتمی افزود: این تله‌های آهنی برای شکار حیات وحش بکار می‌رود.

وی گفت: تله گذاری در کنار چشمه ها، آبشخور‌ها و شکار حیوانات وحشی با تله‌های فلزی، روش ناجوانمردانه‌ای است که در آن حیوان تشنه که برای نوشیدن آب به کنار چشمه آمده است در تله به دام افتاده و ساعت‌های طولانی را با درد ناشی از گیر افتادن پا در تله، تشنگی، گرما، آفتاب و استرس سپری می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیرجند گفت: همچنین با به دام افتادن یک جانور، حیات وحش با مشاهده‌ی صحنه، منطقه را ترک و به جایی دیگر کوچ می‌کنند.

حاتمی گفت: پهن کردن تله‌های فلزی برای صید و شکار، جرم محسوب و برای فرد متخلف حتی در صورت اقدام به شکار، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی با تأکید بر پرهیز آهنگران شهرستان از ساخت و فروش این تله‌ها گفت: چنانچه در زیستگاه‌ها و سطح مناطق تحت مدیریت، هرگونه حیوان وحشی در تله‌های کارگذاشته شده گرفتار شود و سازنده‌ی تله‌ی آهنی مشخص گردد فرد خاطی به عنوان مجرم برای پیگیری‌های حقوقی به دادگاه معرفی خواهد شد.صدا وسیما