شکارچیان شبگرد در دام محیط بانان گرفتار شدند

رئیس پارک ملی خبر استان کرمان گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت و کنترل شبانه دو نفر شکارچی غیر مجاز رادر اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا تاج پور، رئیس پارک ملی خبر استان کرمان گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت و کنترل شبانه در حوالی ساعت ۳ بامداد متوجه حضور دو نفر شکارچی در منطقه شدند و در اقدامی غافلگیرانه هر دو نفر را دستگیر کردند.

او بیان کرد: این متخلفین در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه و چوب دستی اقدام به شکار کبک کرده بودند.

تاج پور افزود: از متخلفین لاشه هفت قطعه کبک و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

همچنین نادر سیدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: با توجه به اینکه برخی شکارچیان دارای اسلحه غیرمجاز، سلاح خود را در کوهستان پنهان می‌کنند تحقیقاتی در این خصوص آغاز شد و براساس دریافت گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر اختفاء یک قبضه سلاح در کوهستان، ماموران به بخش غربی منطقه حفاظت شده جوپارعزیمت و بعد از ساعت‌ها جستجو، یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف که به صورت بسیار ماهرانه در شکاف صخره‌ای در منطقه حفاظت شده پنهان شده بود، کشف و ضبط کردند.

او افزود: پرونده مربوطه برای پیگیری و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.