گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین به ۲ هزار متر کاهش داد

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه‌ای ناپایدار و یک توده هوای غبارآلود که از ساعاتی قبل آسمان قصرشیرین را فرا گرفت، میزان دید افقی در این شهرستان مرزی را به ۲ هزار متر کاهش داد.

گرد و غبار دید افقی را در قصرشیرین به ۲ هزار متر کاهش داد«امیرپرویز نجفی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکنون میزان دید افقی در این شهرستان، هشت هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: هم اکنون دمای فعلی هوای قصرشیرین ۴۲درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۰ درصد است و این شرایط تا اواخر روز با وزش باد نسبتا شدید و کم بیش گرد و غبار بر جو منطقه حاکم است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۲۲ روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز و مرداد ۲ روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.