اصحاب رسانه دغدغه‌های زیست محیطی مراغه را انعکاس دهند

مراغه- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه با تاکید بر اینکه انتقاد سازنده همواره کارساز است، گفت: اصحاب رسانه مشکلات زیست محیطی شهرستان را به صورت واقع‌بینانه انعکاس دهند.

اصحاب رسانه دغدغه‌های زیست محیطی مراغه را انعکاس دهند«غلامرضا زارع» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مراغه، افزود: رسانه‌ای شدن برخی مشکلات زیست محیطی شهرستان از جمله وضعیت پسماند و مسایل مربوط به سدعلویان می‌تواند زمینه رفع آنها را فراهم کند.

وی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه محیط زیست را با وجود کمبود منابع مالی اجتناب‌ناپذیر خواند و اظهار داشت: اگر فعالان رسانه در زمینه فرهنگ‌سازی هم وارد میدان شوند، گام‌های اساسی در این عرصه برداشته می‌شود.

وی همچنین تغییر نگاه نسبت به محیط زیست را حیاتی دانست و بیان کرد: پیوست زیست محیطی در هر فعالیتی باید مورد توجه قرار گیرد و این امر به سیاست‌گذاری در سطح کلان نیاز دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه ادامه داد: حساسیت مدیران و اقشار مختلف جامعه نسبت به مسایل مربوط به محیط زیست باید بیشتر شود و در این مسیر می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها و سمن‌ها نیز بهره گرفت.

زارع تاکید کرد: اداره محیط زیست مراغه به عنوان نهادی ناظر در زمینه مسائل زیست محیطی همواره آماده دریافت نقدهای سازنده و کنکاش‌های رسانه‌ای است.

به گزارش ایرنا مسایل مربوط به حفاظت از محیط زیست در مراغه از اهمیت ویژه برخوردار است زیرا از یک سو باغ‌های آن مورد تهدید روزافزون سودجویان و برخی ویلاسازها قرار می‌گیرد و از سوی دیگر تخریب محیط زیست دامنه‌های جنوبی سهند، یک دغدغه بزرگ در این شهرستان به شمار می‌رود.

اما اینها همه داستان محیط زیست در مراغه نیست و وجود منطقه فسیلی مراغه که متخصصان امر آن را بهشت فسیلی جهان می‌شناسند، ضرورت حفاظت و فعالیت‌های دیرینه‌شناسی را در این شهرستان اجتناب‌ناپذیر کرده است.

حفاظت از رودخانه‌ها، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی واحدهای صنعتی و حیات وحش نیز از دغدغه‌های دیگر زیست محیطی این شهرستان محسوب می‌شود.