رهاسازی گونه‌های درمان یافته مرکز بازپروری پردیسان

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سومین مرحله رهاسازی حیات وحش درمان و بازپروری شده در کلینیک حیات وحش پردیسان در سال ۱۴۰۰ و مرحله پنجم از سال ۹۹ با موفقیت انجام شد

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی اظهار داشت: تعداد گونه‌های رهاسازی شده در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ گونه و در طول دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ گونه است.

وی ادامه داد: گونه‌های رهاسازی شده عمدتا شامل گونه‌های بیمار و آسیب دیده هستند که تحویل کلینیک حیات وحش پردیسان شده و پس از درمان و بازپروری به طبیعت بازگردانده شدند.

منتظمی گفت: عمده این گونه‌ها شامل شغال، روباه، جوجه تیغی، انواع لاکپشت آبی و خاکی، انواع پرندگان شکاری، آبزی و کنار آبزی، انواع مارها و خزندگان بوده است.

وی اظهار داشت: به رغم کمبود اعتبار، با همت کارشناسان و دامپزشکان دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، کادر دامپزشک و نیروهای اجرایی مستقر در کلینیک، نظارت مستقیم معاون دفتر نظارت و مدیریت حیات وحش و با کمک و همکاری تشکل های مردم نهاد این موفقیت به دست آمده است.

منتظمی افزود: این مرکز به عنوان بازوی کمکی و اجرایی دفتر حیات وحش شاید جزو معدود بخش های دولت است که به دور از تغییر و تحولات موجود در سر راه دولت همچنان با قدرت و انگیزه مضاعف در حال انجام وظیفه و نجات جان گونه های آسیب دیده حیات وحش است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: امید است با استقرار دولت جدید چالش ها و کمبودهای مرکز برطرف شود تا بیش از پیش در تحقق اهداف تبیین شده موفق باشند.