دستگیری ۶ شکارچی غیرمجاز دراستان قزوین

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۶ شکارچی غیرمجاز از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در مناطق حفاظت شده این استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی طاهری با اعلام این خبر گفت: ماموران محیط بان استان قزوین از ظهر دیروز تاکنون حین گشت زنی در مناطق حفاظت شده زیست محیطی الموت غربی و طارم سفلی مشاهده کردند که این تعداد از شکارچیان در حال شکار گونه‌های جانوری هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه این شکارچیان با خود سلاح شکاری حمل می‌کردند، اظهار داشت: در حین دستگیری متهمان ۶ قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد که از این میان سه قبضه دارای مجوز و سه قبضه به شکل قاچاق و غیرمجاز مورد استفاده قرار گرفته بود.

طاهری تصریح کرد: با توجه به کشف 2 لاشه گراز در وسایل متهمان و ممنوعیت شکار در این فصل، متخلفان دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از شهروندان استان تقاضا داریم که به منظور حفظ گونه‌های جانوری در استان از هرگونه آسیب، شکار و تهدید حیوانات در طبیعت خودداری کرده و اجازه ندهند تا گونه‌ها با مخاطره روبرو شوند.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، طارم سفلی و منطقه الموت است.