از آزادی دو فلامینگو تا صدور رأی فرد متخلف

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از صدور رأی برای شخص نگهدارنده فلامینگو خبر داد و گفت: جریمه این شخص پرداخت ۱۰ میلیون ریال است که متأسفانه بازدارنده نیست.

اخبار فلامینگو - آخرین و جدیدترین خبر های فلامینگومجید شعبانلو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند ماه گذشته مطلع شدیم که در یک منزل مسکونی در همدان دو قطعه فلامینگو نگهداری می‌شود که با حکم مرجع قضایی وارد منزل شده و پرنده‌ها را ضبط کردیم و فرد نیز به مرجع قضایی معرفی شد.

وی تصریح کرد: طبق اظهارات این شخص پرنده‌ها را در استان مازندارن پیدا کرده است و باید آن‌ها را به محیط زیست این استان تحویل می‌داد اما این اتفاق نیفتاد و پس از ورود به همدان نیز به اداره محیط زیست همدان اطلاع‌رسانی نکرد.

شعبانلو با اشاره به اینکه این شخص در ابتدا در برابر ضبط گونه‌ها مقاومت می‌کرد، افزود: مرجع صلاحیت‌دار برای رسیدگی به پرونده استان مازندران بود بنابراین پرونده به این استان ارجاع داده شد و در نهایت رأی صادره برای این شخص ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد که متأسفانه بازدارنده نیست.

وی با بیان اینکه ایران در کوریدور مهاجرت این پرندگان قرار دارد، خاطرنشان کرد: فلامینگو گونه مهاجری است که در زمستان به صورت گذرا در قسمت‌هایی از ایران مشاهده می‌شود و در واقع از عرض‌های شمالی زمین به عرض‌های جنوبی مهاجرت می‌کند و در تالاب‌های مختلف مسیر به صورت موقت ماندگار می‌شود که در تالاب آق‌گل همدان نیز دیده شده‌ است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در ادامه مطرح کرد: از مردم درخواست داریم به حیات وحش اعم از لانه و آشیانه پرندگان و حیوانات و نوزادان آنها نزدیک نشوند و اگر حیوان زخمی را دیدند با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند و موضوع را به کارشناسان محیط زیست گزارش دهند.

شعبانلو اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از نوزادان حیوانات و جوجه‌های پرندگان از آشیانه‌های خود خارج شده و وارد طبیعت می‌شوند این حیوانات و پرندگان در حال تجربه کردن پرواز، شکار یا آموزش هستند و ممکن است مثل پدر و مادر خود قادر به فرار نباشند بنابراین مردم به هیچ وجه نباید به آنها دست بزنند یا آن‌ها را به اداره محیط زیست تحویل دهند.