تنها ۳۰ درصد شهرک‌های صنعتی مازندران دارای تصفیه خانه است

ارسال کننده خبر حسین محمودی

تنها ۳۰ درصد شهرک‌های صنعتی مازندران دارای تصفیه خانه است
خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به وجود ۴۱ شهرک صنعتی در استان، گفت: تنها ۳۰ درصد شهرک های صنعتی مازندران دارای تصفیه خانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ناصر مهردادی امروز در همایش چالش ها و آسیب های زیست محیطی مازندران با بیان اینکه در تالار گفتگو امکان طرح مسائل و مشکلات زیست محیطی به صورت شفاف وجود دارد، اظهار کردد: مازندران با داشتن پارک های ملی و اراضی حفاظت شده و تنوع زیستی گیاهی و جانوی بالا از استان های مهم و ارزشمند در کشور است.

وی با باین اینکه همه باید در تالار گفتگو سخن بگویند و با طرح مسائل زیست محیطی زمینه ای برای یافتن راهکارهای علمی و عملی برای کاهش آسیب ها یافت شود، افزود: 22 درصد مساحت استان را مناطق حفاظت شده تشکیل می دهد و با وجود 63 گونه پستانداران، 310 گونه پرندگان از استان های برجسته در تنوع زیستی است.

مهردادی، خواهان مشخص شدن مسیر و هدف استان در  فعالیت های توسعه ای شد و گفت: اگر استان در زمینه کشاورزی پتانسیل مناسبی دارد باید به ابعاد مختلف توسعه ای استان در این حوزه پرداخت و یا اگر در زمینه گردشگر ی محور توسعه بوده باید زمینه ها برای فعالیت در این بخش معین شود تا خطرات زیست محیطی با توجه به یک بخش متوجه بخش هایی دیگر نباشد.

مدیرکل محیط زیست مازندران تصریح کرد: به صورت همزمان نمی توان همه ابعاد توسعه ای در زمینه کشاورزی، گردشگری ،صنعتی و یا خدماتی را داشت و توجه به این مسئله برای مدیران ضروری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بهره چندانی از گسترش گردشگری در استان نمی بریم، تاکید کرد:از اقدامات خطرناکی که هم اکنون در استان ایجاد شده، خشک کردن دریا بوده که این مسئله خطرات زیستی برای گونه های زیستی اکوسیستم خزر به دنبال دارد.

مهردادی تصریح کرد: باید حمایت های قانونی برای افرادی که در این حوزه ها کار می کنند، عملیاتی شود.

وی با اشاره به انجام تحقیقات فاخر در دانشگاه ها بیان کرد: در حوزه زیست محیطی به تحقیقات مناسب دانشگاهی که خاصیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد، نیازمندیم.

مهردادی، وجود نگرانی ها در صید و شکار را از دیگر دغدغه های زیست محیطی برشمرد و با تاکید بر کاهش بحران هایی مانند آتش سوز ی و بحران خشکسالی تعامل مردم و تشکل ها در کنار همه عوامل دولتی و اجرایی را ضروری عنوان کرد.

مدیرکل محیط زیست مازندران افزود: برخی شهرک های صنعتی در مازندران به اندازه یک شهر 300 هزار نفری آلایندگی زیست محیطی دارند و این یک تهدید محسوب می شود