گونه‌های جانوری بجستان در معرض تهدید

گناباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: به دلیل تداوم معضل خشکسالی و کمبود علوفه، گونه‌های جانوری و پرندگان در عرصه‌های زیست محیطی از جمله منطقه حفاظت‌شده “هلالی” این شهرستان در معرض تهدید انقراض قرار دارند.

گونه‌های جانوری بجستان در معرض تهدید

مجتبی رضانژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گونه های شاخص پرندگان نظیر کبک، تیهو، باقرقره، انواع عقابها، هوبره، پری شاهرخ و گونه های جانوری مانند آهو، جبیر، قوچ و میش، کل و بز و پلنگ و غیره با استمرار خشکسالی در معرض تهدید انقراض قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های میدانی، وجود یوزپلنگ آسیایی در مناطق حفاظت شده بجستان حتمی است، اگرچه این موضوع هنوز مستندسازی نشده ولی اجرای آن در دست اقدام است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: هر چند تزریق علوفه و دان به عرصه های طبیعت و مناطق حفاظت شده غیرعلمی است ولی به دلیل تداوم خشکسالی و به منظور جلوگیری از تلف شدن گونه های حیوانی، ناچار به انجام این کار هستیم.

وی افزود: درخواست ما از شهروندان نیکوکار و علاقه‌مندان به محیط زیست این است که در قالب “نذر طبیعت” کمکهای خود را شامل علوفه حیوانی، دان طیور، آبرسانی و یا تقبل هزینه آنها، ساخت آبشخور در مناطق حفاظت شده، خرید لاستیک برای تانکرهای آبرسانی و دیگر موارد از این دست دریغ نکنند.